خانه / سایر مطالب / بیانیه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به مناسبت روز مهندسی

بیانیه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به مناسبت روز مهندسی

     روز مهندسی یادآور دانشمندان فرهیخته در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی است که با اندیشه‌های ناب خود الهام‌بخش بسیاری از فنون مهندسی در جهان امروز هستند.

     پنجم اسفندماه، زادروز دانشمند برجسته خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی را به اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، جامعه بزرگ متخصصین کشاورزی و منابع طبیعی و همکارانمان در سراسر کشور تبریک و شادباش عرض می‌نمایم.

     بی‌تردید تشکیل سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به‌عنوان تشکلی تخصصی با توان و ظرفیت بالا گامی مهم در جهت سازمان‌دهی و هماهنگی هر چه بیشتر فعالیت حدود ۲۱۰ هزار مهندس کشاورزی عضو در حوزه‌های مختلف به صورتی نظام‌مند و هدف‌دار به شمار می‌آید.

     کاربرد دانش در بخش کشاورزی، در حرکت به سمت توسعه دانایی محور و اقتصاد دانش‌پایه با خلاقیت، پشتکار و نوآوری مهندسین کشاورزی عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی در کنار خدمت‌گزاری به جامعه بهره‌برداران، می‌تواند نویدبخش رسیدن به اهداف متعالی بخش کشاورزی که همانا مهندسی کردن فرآیند تولید محصولات کشاورزی است، باشد.
مایه مباهات سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است که با استفاده از تخصص مهندسان جوان و رویکرد توسعه کشاورزی مبتنی بر دانش به‌جای توسعه مبتنی بر استفاده گسترده از منابع طبیعی می‌تواند در حوزه کشاورزی کشور مؤثر باشد و این فرموده مقام معظم رهبری “از فناوری روز در کشاورزی و از ظرفیت مهندسان جوان کشاورزی در استان‌های مختلف استفاده کنید” را سرلوحه برنامه‌های خود قرار می‌دهد.

     این سازمان امیدوار است در راستای اشاعه تفکر مهندسی در بخش کشاورزی با حضور مهندسین کشاورزی ضریب نفوذ علم و فناوری را در فرآیند تولید محصولات کشاورزی افزایش داده و در رشد و شکوفایی ایران اسلامی نقش‌آفرین باشد.

احمد کبیری
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور

۴ اسفند ۱۳۹۴

درباره ی مهندس بزرگ زاده

مهندس مجیب بزرگ زاده ، سمت: مدیرعامل و رییس هیئت مدیره، تحصیلات: کارشناسی ارشد، رشته تحصیلی: مهندسی علوم باغبانی، ایمیل: [email protected]، وب‌سایت: wWw.bozorgzadeh.ir