خانه / سایر مطالب / سوم تیرماه سالروز تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گرامی باد

سوم تیرماه سالروز تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گرامی باد

 سوم تیرماه سالروز تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گرامی باد

بخش کشاورزی با همه گستره عمل خود و نقش مؤثر در ایجاد ارزش‌افزوده، تولید ناخالص ملی، ایجاد اشتغال و تأمین غذای جامعه فاقد تشکل تخصصی صنفی متناسب با خود بوده است. کارشناسان این بخش که بیشترین جمعیت را در بین کارشناسان سایر بخش‌ها دارند، در طول سالیان متمادی گذشته به دلایل مختلف نتوانسته بودند از یک تشکل تخصصی و صنفی برای رشد و تعالی‌بخش کشاورزی و منابع طبیعی و احقاق حقوق خود بهره بگیرند.

با مطرح‌شدن ایجاد سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران از طرف مسؤولین و دست‌اندرکاران در دولت و سپس در مجلس شورای اسلامی، رؤسای دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی و دیگر صاحب‌نظران دانشگاهی و اجرایی کشور آرزوی دیرینه این قشر از جامعه که بزرگ‌ترین مسؤولیت را در فرآیند توسعه پایدار بخش کشاورزی و منابع طبیعی از طریق اشاعه تفکر علمی و گسترش فن‌آوری‌های نوین در کنار دانش بومی و تجربه‌های ارزشمند کشاورزان و درنتیجه ارتقای مدیریت و بهره‌وری را بر عهده دارند، برآورده گردید.

بدین ترتیب قانون سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران، پس از تصویب در سوم تیرماه ۱۳۸۰ در مجلس محترم شورای اسلامی، در سیزدهم تیرماه ۱۳۸۰ به تأیید شورای محترم نگهبان رسید و در نوزدهم تیرماه همان سال جهت اجرا به ریاست محترم قوه مجریه ابلاغ گردید و در بیست و پنجم تیرماه سال ۱۳۸۰ توسط ریاست محترم قوه مجریه به وزارت جهادکشاورزی که طبق مفاد قانون مسؤولیت راه‌اندازی سازمان به عهده آن گذاشته‌شده بود، به‌طور رسمی ارجاع شد. بعد از ابلاغ حکم رییس سازمان توسط رئیس محترم جمهوری در سیزدهم مردادماه ۱۳۸۱، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منبع طبیعی جمهوری اسلامی ایران در بیست و سوم مردادماه همان سال با برگزاری اولین جلسه شورای مرکزی به‌طور رسمی شروع به کار کرد.

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منبع طبیعی که بزرگ‌ترین و جامع‌ترین تشکل تخصصی در بخش کشاورزی و منابع طبیعی است، سازمانی است مستقل و غیردولتی که از کارشناسان دانشگاهی و اجرایی اعم از دولتی و غیردولتی بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است.

شرکت خدمات فنی و مهندسی نازرشد به‌نوبه خود این روز را به‌تمامی مهندسین عزیز بخش کشاورزی و منابع طبیعی، به‌خصوص دست‌اندرکاران این سازمان بزرگ تبریک عرض می‌نماید.

درباره ی مهندس بزرگ زاده

مهندس مجیب بزرگ زاده ، سمت: مدیرعامل و رییس هیئت مدیره، تحصیلات: کارشناسی ارشد، رشته تحصیلی: مهندسی علوم باغبانی، ایمیل: [email protected]، وب‌سایت: wWw.bozorgzadeh.ir