خانه / خبرها / مراسم گرامیداشت روز ملی مهندس برگزار شد!

مراسم گرامیداشت روز ملی مهندس برگزار شد!

به نام خدا

     همزمان با خجسته زادروز دانشمند بزرگ ایرانی “خواجه نصیرالدین طوسی” و روز ملی مهندس مراسم گرامیداشت این روز، با همکاری واحد اجرایی سازمان نظام مهندسی کشاورزی سراوان و نمایندگی سازمان نظام مهندسی معدن سراوان، روز دوشنبه ۹۲/۱۲/۵ ساعت 10:30 صبح در محل سالن اجتماعات هلال احمر سراوان برگزار گردید.

این مراسم با حضور جناب آقای مهندس حمیدرضا جهانتیغ، ریاست محترم سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان و رییس منطقه ۱ سازمان نظام مهندسی کشور، آقای بزرگ زاده معاونت محترم فرماندار سراوان، حضرت حجت الاسلام و المسلمین دهقان امام جمعه سراوان، حاج حافظ دهواری عضو شورای عالی استان‌ها، مسئولین محترم ادارات شهرستان سراوان و جمعی از مهندسان عرصه های کشاورزی و معدن و سایر مدعوین برگزار شد.

پس از تلاوت قرآن کریم و آغاز مراسم، در ابتدا جناب آقای مهندس بزرگ زاده نماینده سازمان نظام مهندسی کشاورزی در سراوان ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان این جلسه، این روز سترگ را به مهندسان عزیز تبریک گفته و مطالبی را در خصوص جایگاه مهندس و نقش مهندسی در فرایند تولید محصولات کشاورزی، دامپروری و صنایع تبدیلی ارایه فرمودند.

ایشان در ادامه سخنان خویش به طور خلاصه به تشریح فعالیت‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و اهدف آن را و همچنین نحوه ارایه خدمات به کشاورزان در واحد اجرایی سراوان پرداختند؛ و جهت ارتقای سطح خدمت رسانی به این عزیزان زحمت‌کش، همت و حمایت بیش از پیش مسئولین دستگاه‌های دولتی را خواستار شدند.

سپس آقای دهواری مدیر جهادکشاورزی سراوان پس از تبریک این روز بزرگ، در خصوص نقش فارغ التحصیلان کشاورزی در بخش‌های مختلف، مطالبی ارایه نموده و از این عزیزان خواستند که عرصه‌های تولید پذیرای آن‌ها می‌باشد.

در ادامه جلسه جناب حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا دهقان، امام جمعه محترم سراوان این روز را به مهندسان گرامی تبریک گفته و مطالبی را در مورد دانشمند بزرگ ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی ایراد فرمودند. ایشان در ادامه مطالب خود نقش مهندسان ایرانی را در طول تاریخ ارزشمند دانسته که خدمات قابل توجهی را به جهانیان هدیه دادند.

در پایان مراسم مهندس جهانتیغ که مهمان ویژه این مراسم بود، پشت تریبون رفته و روز ملی مهندس را به مهندسان عزیز تبریک گفتند. ایشان ضمن تشکر از برگزاری این مراسم و قدردانی از کسانی که تدارک این جلسه را دیده بودند، از حضور گرم مسئولین تشکر کردند.

آقای مهندس جهانتیغ در متن سخنان خود به نقش مهندس در عرصه‌های مختلف تولیدی، به خصوص حوزه کشاورزی و منابع طبیعی پرداخته و مشکلات و معضلات فارغ التحصیلان این بخش را به طور مختصر بیان فرمودند. در ادامه ایشان به تشریح سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده، پرداختند و سخن ایشان را که فرموده‌اند: “اقتصاد مقاومتی؛ الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام و فرصت مناسبی برای تحقق حماسه اقتصادی است.” نقل نمودند.

رییس سازمان نظام مهندسی استان در میان سخنانشان به طرح‌های ویژه که در چارچوب سیاست‌های ابلاغ شده مقام معظم رهبری و بر اساس اصل 110 قانون اساسی بوده، اشاره کرده و از فارغ التحصیلان خواستند منتظر استخدام‌های دولتی نبوده و این فرصت پیش آمده را غنیمت شمرده و در قالب تشکیل شرکت‌های تعاونی و تشکل‌های کشاورزی از تسهیلات اعطایی استفاده نمایند.

ایشان در پایان از مسئولین محترم و اعضای شورای عالی استان‌ها خواستند که نگاه ویژه ای به فارغ التحصیلان بخش کشاورزی داشته باشند.

در خلال برگزاری این مراسم آقای جهاندیده به نمایندگی از اعضای نظام مهندسی معدن به ایراد سخن پرداخته و همچنین تعدادی از شاعران فرهیخته سراوان سروده های خود را در رابطه با مهندس ارایه دادند.

جهت نمایش عکس 1 مراسم روز ملی مهندس در سراوان اینجا کلیک کنید

جهت نمایش عکس 2 مراسم روز ملی مهندس در سراوان اینجا کلیک کنید

 

درباره ی مهندس بزرگ زاده

مهندس مجیب بزرگ زاده ، سمت: مدیرعامل و رییس هیئت مدیره، تحصیلات: کارشناسی ارشد، رشته تحصیلی: مهندسی علوم باغبانی، ایمیل: [email protected]، وب‌سایت: wWw.bozorgzadeh.ir