خانه / خبرها / صدور مجوزها در سال ۹۳ الکترونیکی خواهد شد

صدور مجوزها در سال ۹۳ الکترونیکی خواهد شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام مهندسی کشور در صورت انجام توافق با وزارت جهادکشاورزی صدور مجوزها به‌صورت الکترونیکی در دستور کار سازمان خواهد بود و متقاضیان از هر نقطه از کشور می‌توانند درخواست خود را بدون مراجعه حضوری به سازمان استان‌ها ارسال نمایند.

مدیرعامل صندوق مشترک استان‌های سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با اعلام این خبر گفت: با توجه به سیاست‌های سازمان در کوتاه شدن فرآیند صدور مجوزها و سهولت امر برای متقاضیان، استفاده از خدمات الکترونیکی در دستور کار سازمان قرار دارد.
ایرج سالاری با اشاره به اینکه بیش از ۱۵۰ دستورالعمل، آئین‌نامه و شیوه‌نامه برای قانون افزایش بهره‌وری و قانون نظام جامع دام‌پروری نیاز داریم، اظهار کرد: سازمان تمام تلاش خود را برای تهیه و ابلاغ دستورالعمل‌های موردنیاز انجام می‌دهد ولی به لحاظ محدودیت‌های نیروی انسانی و مالی خواستار حمایت دستگاه‌های مرتبط است تا بتواند فرآیند این کار را سرعت ببخشد.
وی بابیان اینکه تاکنون نزدیک به ۵۰ مورد از این دستورالعمل‌ها تهیه و ابلاغ شده است، افزود: تاکنون حدود ۱۸هزار پروانه دام‌پروری درزمینه‌ی موافقت اصولی، پروانه تأسیس، پروانه بهره‌برداری و تمدید پروانه صادر کردیم.
سالاری به صدور ۶۰۰۰ مجوز در بخش گلخانه اشاره کرد و ادامه داد: در بخش گیاه‌پزشکی نیز تاکنون نزدیک به ۴۵۰۰ مجوز صادر شده است.
در این راستا شرکت خدمات فنی و مهندسی نازرشد نیز در این خصوص اقدام نموده و “سامانه الکترونیک نازرشد” که اتوماسیون داخلی واحدهای اجرایی را شامل می‌شود، از سال گذشته در دستور کار خود گذاشته که سامانه مذکور با 70 درصد پیشرفت عملیات طراحی و ساخت، به‌زودی مورد بهره‌برداری خواهد رسید.

***

درباره ی مهندس بزرگ زاده

مهندس مجیب بزرگ زاده ، سمت: مدیرعامل و رییس هیئت مدیره، تحصیلات: کارشناسی ارشد، رشته تحصیلی: مهندسی علوم باغبانی، ایمیل: [email protected]، وب‌سایت: wWw.bozorgzadeh.ir