خانه / خبرها / انتخاب مهندس جهانتیغ به عنوان رییس منطقه یک سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور

انتخاب مهندس جهانتیغ به عنوان رییس منطقه یک سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور

گردهمایی رؤسای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استانهای منطقه یک کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام مهندسی کشور، جلسه گردهمایی رؤسای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استانهای منطقه یک کشور با حضور رییس سازمان و رؤسای پنج استان در تاریخ یکم آبان ماه در محل مهمانسرای سازمان جهاد کشاورزی استان یزد برگزار گردید.

در این جلسه موضوعاتی شامل ۱- تعیین رییس جلسه منطقه یک برای سال ۱۳۹۲، ۲- بررسی موارد و مشکلات مربوط به صدور پروانه ها، ۳- بررسی اشکالات مربوط به سیستم الکترونیکی عضویت در سازمان، ۴- بررسی مشکلات و برنامه های صندوق تعاون و رفاه، ۵- بررسی راهکارها جهت اشتغال زائی اعضاء سازمان بخصوص در گرایش محیط زیست در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یزد، براساس دستور جلسه با رأی اکثریت حمیدرضا جهانتیغ، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی سیستان و بلوچستان به عنوان رییس منطقه یک انتخاب شدند.
محمدرضا خلف باغی، رییس سازمان نظام مهنسی کشاورزی و منابع طبیعی یزد به نقش این گردهمائی در تصمیمات شورای مرکزی و تهیه دستورالعمل ها اشاره نمود.
مهدی ترابی، رییس سازمان نظام مهندسی هرمزگان بر پیگیری مصوبات جلسه گذشته تاکید کرد و افزود: بعضی مصوبات جلسه قبل که نیاز به پیگیری و رسیدگی دارد شامل: کمک مالی سازمان نظام مهندسی کشور به سازمان نظام مهندسی استانها، واگذاری مکان مناسب به سازمان نظام مهندسی ها و تأمین اعتبار جهت احداث ساختمان برای سازمان نظام مهندسی، ساختار و تشکیلات مصوب اداری سازمان نظام مهندسی استان ها و نشست خزانه دارهای استان ها جهت هماهنگی بیشتر در امور مرتبط با فعالیت آنان است.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور استراتژی سازمان مرکزی درخصوص کمک مالی به استان ها را وابسته به منابع دولتی دانست و گفت: در حال حاضر منابع مالی وجود ندارد و از راهکارهایی که می توان استفاده نمود اصلاح قانون است که موضوع درحال پیگیری می باشد.
محسن موحدیان عطار با بیان اینکه در سازمان مرکزی مراحل مقدماتی بررسی تشکیلات سازمان نظام مهندسی استانها شروع شده است، اظهار کرد: در بحث تشکیلات اداری باید شرایط استان ها سنجیده شود و متناسب با آن برنامه تهیه گردد و این استراتژی در برنامه سالانه دیده شود تا به هدف مورد نظر برسیم و توجه به این نکته ضروری است که ساختار سازمانی متأثر از مسائل پیرامونی است و باید استان متناسب با حجم عملیات، ساختار خود را تنظیم کند.
وی با اشاره به لزوم سرمایه گذاری نظام مهندسی استانها برای تامین ساختمان اداری بیان کرد: تأکید می شود در حوزه استان ها درآمدهای موجود را سرمایه گذاری کنند تا با سود سرمایه ساختمان تأمین گردد.
موحدیان عطار با اعلام اینکه گردهمایی خزانه دارها قابل توجیه نیست اشاره کرد: می توان با دعوت از خزانه دارها، مسائل آموزشی در امور مرتبط با فعالیت آنان را آموزش داد.
در ادامه هر یک از رؤسای استانها به بیان دیدگاه ها و اظهار نظر در مورد هر یک از بندهای دستور کار پرداختند و پس از بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مطرح شده مقرر گردید:
۱- رؤسای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان ها در مقابل مسئولیت حرفه ای خویش در سازمان و شرکت رویش، بیمه مسئولیت حرفه ای از طرف سازمان مرکزی گردند.
۲- در جلسه بعدی منطقه ای مدیر عامل صندوق تعاون و رفاه حاضر گردیده و پاسخگوی مسائل استان ها باشد.
۳- سازمان مرکزی با توجه به اهمیت موضوعات جایگاه استان ها نسبت به تشکیل جلسات موضوعی اقدام نماید.
۴- پیشنهاد گردید که در تغییر اساسنامه صندوق تعاون و رفاه، اعضاء مجمع عمومی صندوق تعاون و رفاه، رؤسای سازمان استان ها انتخاب گردند.
۵- جناب آقای مهندس جهان تیغ بعنوان رییس منطقه یک کشور توسط اعضاء حاضر در جلسه انتخاب گردید.

در پایان موحدیان عطار با تاکید بر برگزاری منظم جلسات منطقه یک، اشاره کرد: مصوبات در چارچوب قوانین سازمانی باشد تا مصوبه قابلیت اجرائی داشته باشد. با توجه به ویژگی های مشترک منطقه ای این موضوع به توسعه عملیات سازمانی کمک می کند و همچنین اشتراک نظرها را می توان در دستور کار شورای مرکزی جهت مدل عملیاتی اجرائی ملی قمداد نمود.
سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استانهای منطقه یک شامل سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، هرمزگان و خراسان جنوبی است.

درباره ی مهندس بزرگ زاده

مهندس مجیب بزرگ زاده ، سمت: مدیرعامل و رییس هیئت مدیره، تحصیلات: کارشناسی ارشد، رشته تحصیلی: مهندسی علوم باغبانی، ایمیل: [email protected]، وب‌سایت: wWw.bozorgzadeh.ir