خانه / سایر مطالب / سراوان، زادگاه خورشید ایران

سراوان، زادگاه خورشید ایران

سراوان، زادگاه خورشید ایران

سراوان، زادگاه خورشید ایران

     شهرستان سراوان ۱۲۰۳۲ کیلومترمربع وسعت دارد مساحت این شهرستان ۷ و ۶۵ صدم درصد مساحت کل استان را تشکیل می‌دهد و در موقعیت ۶۲ و ۲۰ دقیقه طول و ۲۷ و ۲۲ دقیقه عرض جغرافیایی و در ارتفاع ۱۱۹۵ متر از سطح دریا واقع شده است. از شمال غرب به خاش، از غرب به شهرستان سب سوران، از شرق و جنوب شرقی به کشور پاکستان محدود می‌شود. شهرستان سراوان هم‌چنین ۳۸۴ کیلومتر مرز مشترک با کشور پاکستان دارد و در منتهی‌الیه شرقی‌ترین نقطه کشور واقع است و به «زادگاه خورشید ایران» شهرت دارد؛ به‌طوری‌که طلوع و غروب خورشید در سراوان با طلوع و غروب خورشید در غربی‌ترین شهر کشور یک ساعت و هفده دقیقه اختلاف دارد.

جهت مطالعه متن کامل معرفی شهرستان سراوان از جمله: تقسیمات جغرافیایی و جمعیت، شرایط اقلیمی و عوارض طبیعی، وضعیت کشاورزی و دام‌پروری پوشش گیاهی، دین، زبان، مشاهیر، پیشینه باستانی و تاریخی، وجه‌تسمیه، پیدایش یا خاستگاه دوره‌های تاریخی، جاذبه‌های تاریخی و باستانی، خوراک، سوغات و سایر اطلاعات شهرستان سراوان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

»»جهت مطالعه اطلاعات کامل شهرستان سراوان، اینجا کلیک کنید««

درباره ی مهندس بزرگ زاده

مهندس مجیب بزرگ زاده ، سمت: مدیرعامل و رییس هیئت مدیره، تحصیلات: کارشناسی ارشد، رشته تحصیلی: مهندسی علوم باغبانی، ایمیل: [email protected]، وب‌سایت: wWw.bozorgzadeh.ir