خانه / خبرها / معرفی کتاب راهنمای تشخیص و ارایه نظریه کارشناسی

معرفی کتاب راهنمای تشخیص و ارایه نظریه کارشناسی

امروزه با توسعه شهرنشینی به قلمرو کشاورزان و روستائیان، درصد زیادی از پرونده‌های قضایی را مبحث تغییر کاربری اراضی باغی و زراعی تشکیل می‌دهد. به همین لحاظ با عنایت به ضرورت آشنایی با مبانی و مفاهیم حقوقی و فرآیند گردش کار پرونده‌ها و قرار گرفتن در سیستم قضایی کشور، نحوه گزارش‌نویسی و تأثیر گزارش سالم بر روند دادرسی، کتاب “راهنمای تشخیص و ارایه نظریه کارشناسی شامل ارزیابی، تأمین دلیل و برآورد خسارت” تألیف مهندس غلامرضا تقوی (کارشناس ارشد باغبانی و کارشناس رسمی دادگستری) با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، ویژه کارشناسان رسمی رشته‌های کشاورزی، منابع طبیعی و محیط ‌زیست نگاشته شده و توسط انتشارات سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی منتشر شده است.

به گزارش واحد انتشارات سازمان مرکزی، کتاب مذکور مشتمل بر ۷ فصل بوده که در ۶ فصل اول آن راجع به موضوعات مختلف، شامل نقش کارشناسان در روند دادرسی، تشخیص و ارزیابی زراعی، اصول گزارش‌نویسی، مکاتبات، قوانین آیین‌نامه‌های دادرسی، لغات و اصطلاحات حقوقی بحث گردیده است. بنابراین گزارش، در فصل پایانی کتاب (فصل ۷)، نمونه سؤالات آزمون متقاضیان دریافت پروانه کارشناس رسمی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گرایش شیلات و آبزیان، صنایع تکمیلی و تبدیلی محصولات کشاورزی، آب و آبیاری و زهکشی، دام‌پروری، منابع طبیعی، محیط‌ زیست و ماشین‌های کشاورزی به همراه کلید سؤالات آورده شده است. در حال حاضر کتاب مذکور با تعداد صفحات ۲۳۹ صفحه و با قیمت ۲۰۰۰۰ تومان برای اولین بار در سال ۱۳۹۶ به چاپ رسیده است. امید است مطالعه این کتاب ارزشمند، بتواند گامی مؤثر در جهت افزایش دانش فنی کارشناسان قوه قضاییه و جلوگیری از اطاعه دادرسی و تأمین حقوق مراجعین بردارد.

 لازم به ذکر است علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب مذکور با واحد انتشارات سازمان مرکزی از طریق شماره تلفن و تلگرام ۰۹۹۰۴۸۰۶۵۵۹ و یا آدرس الکترونیکی [email protected] تماس حاصل نمایند.

روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشور

درباره ی مهندس بزرگ زاده

مهندس مجیب بزرگ زاده ، سمت: مدیرعامل و رییس هیئت مدیره، تحصیلات: کارشناسی ارشد، رشته تحصیلی: مهندسی علوم باغبانی، ایمیل: [email protected]، وب‌سایت: wWw.bozorgzadeh.ir